Viešieji pirkimai yra pats geriausias būdas tikslingai paskirstyti piliečių lėšas. Paprasčiausiai kiekvienas investuojamas centas bus paskirtas ten, kur jo reikia, o tai padės pasiekti piliečiams geresnę gyvenimo kokybę.
Tiesa, kad ir kaip detaliai aptariamos visos sutarties sąlygos tarp pardavėjo ir tiekėjo – dažniausiai nuo nesklandumų nėra apsaugotas nei vienas, tad galiausiai vis tiek tenka detaliai įsiskaityti į sutartį, kad iškilę konfliktai būtų išspręsti.
Viešieji pirkimai naudingi ne tik verslui, tačiau ir pačiai valstybei, tad derinant smulkmenas reikia kuo daugiau dėmesio skirti akcentams, kad kiekvienas iš jų būtų tinkamai įgyvendintas ir galiausiai pavyktų pasiekti tokį rezultatą, kuris patenkintų visas puses.
Suprantama, kad abi pusės stengiasi gauti ekonomiškai geriausią pasiūlymą, tad kyla klausima – ar visi gali būti patenkinami. Tikrai gali, tik šiuo atveju svarbiausia skirti dėmesio smulkmenoms, kadangi tik tokiu atveju bus galima iki galo pasiekti tai, ko ir tikimasi šių konkursų metu.
Dažnai tenka girdėti, kad tiekėjai turi kuo labiau tobulėti, kad būtų pasiekimas norimas rezultatas. Žinoma, tai yra tiesa, kadangi kuo geresni kvalifikaciniai gebėjimai ir kuo geresnis tam tikrų sąlygų išpildymas – tuo ir pasiekti rezultatai dažniausiai geresni. Tačiau taip pat reikia nepamiršti, kad valstybinės organizacijos taip pat turi rodyti savo tikslus, savo galimybes, kadangi ne tik jos renkasi, tačiau ir viešųjų pirkimų tiekėjai renkasi – kam siūlo paslaugas.
Kiekvienos organizacijos tikslas investuojant kuo mažiau – gauti kuo daugiau, tad jeigu jis nebus patraukli įmonėms arba tokiu atveju, kai ji atrodo nemoki – nėra kito pasirinkimo, kaip tik tenkintis tais variantais, kurie kandidatuoja. Tokiu atveju dažnai prarandami geri variantai tik todėl, kad buvo per mažai laiko skiriama geram savo reputacijos įvaizdžio gerinimui.
Taip pat gana dažnai konfliktai kyla ir dėl terminų, kurie ne visada atitinka poreikius, tiksliau, dažniausiai verslininkams ne visada pavyksta laikyti tų terminų, kurie yra nusakomi. Kaip galima to išvengti? Žinoma, reikia kuo detaliau apsibrėžti sutartyse, kadangi tokiu atveju galima preliminariai žinoti ko reikia tikėtis, galiausiai, reikia planuotis savo laiką taip, kad terminai būtų ne šiaip sau nusibrėžti.
Geriausia motyvacija tiekėjams yra baudos, tačiau ir jos negali būti sugalvojamos tada, kai matyti, kad termino nėra laikomasi. Kuo detaliau viskas bus aptarta sutartyje – tuo mažiau ateityje kils nesklandumų, tad siūlome skaityti, domėtis, galiausiai, siūlome kuo daugiau dėmesio skirti sutarties sąlygoms, kurias geriausiai detalizuoti iki kiekvienos smulkmenos, kurios abejoms pusėms bus aiškios.
Taip pat kiekviena iš pusių turi laiko, gali susipažinti ne tik su sutartimi, tačiau ir kiekviena iš organizacijų. Siūlome kuo daugiau užduoti klausimų, kurie padeda geriau suvokti siūlomas paslaugas ir tinkamai pasirinkti. Žinoma, tai nereiškia, kad galimas klausinėjimas be reikalo, kadangi nei vienai, nei kitai pusei tai tikrai nepatiktų. Tačiau susipažinti bent jau su tais akcentais, kurie yra svarbūs – būtina.
Akivaizdu, kad kuo detaliau bus išsiaiškinamos smulkmenos ir tuo pačiu kuo detaliau bus aptariami akcentai ir užduodami klausimai – tuo mažiau bus konfliktų, kurie gali sugadinti situaciją ir tuo pačiu vėliau reikalaus daugiau laiko. Viešieji pirkimai – nėra labai sudėtingas procesas, šiuo atveju svarbiausias yra detalumas, galiausiai, įstatymų išmanymas. Tokiu atveju viskas bus kur kas paprasčiau ir pasiekti rezultatai tenkins abi puses.